Wednesday, March 21, 2012

Dengki Membakar Segala Amalan Mu





video ni sgt2 menyentuh hati saya...


Hari ni saya rasa nak share sesuatu.....Saya kadang2 hairan dengan sikap manusia yang xpernah puasa melihat kebahagiaan orang lain...tbe2 nak dengki dan xpuas hati pada orang lain walaupun orang tersebut tiada kene mengena dengan dia...apa sebab ye...kadang2 saya termenung memikirkan akan perkara ni....mungkinkah mereka yang dengki ini punyai penyakit a'in yang xboleh lihat orang lain senang,mungkinkah dia berasa cemburu kerana tidak berpeluang untuk mendapat apa yg org lain dapat...

hurmm...saya rasa mereka ni golongan yang x pernah bersyukur atas segala rezeki yang ALLAH berikan pada mereka...mereka tidak nampak nikmat dan rahmat yang ALLAH berikan kepada mereka...umm

saya rasa terkilan sekiranya yang dengki n membenci kita itu dari kalangan kaum kerabat kita sendiri..apakah kita lupa walau secebis perasaan hasad dalam hati ini mampu membakar segala amalan2 kita...astaghfirullahalazim..

KITA KADANG MERASA LEBIH BENAR, LEBIH BAIK, LEBIH TINGGI DAN LEBIH SUCI DIBANDING MEREKA YANG KITA NASIHATI... 

PERINGATAN KEPADA DIRI : 

Jika kau merasa besar, periksa hatimu. Mungkin ia sedang bengkak. 
Jika kau merasa suci, periksa jiwamu. Mungkin itu putihnya nanah dari luka nurani.
Jika kau merasa tinggi, periksa batinmu. Mungkin ia sedang melayang kehilangan pajakan.
Jika kau merasa wangi, periksa ikhlasmu. Mungkin itu asap dari amal solehmu YANG HANGUS DIBAKAR RIYA'.”
 


No comments:

Post a Comment